معرفی دستگاه تصفیه آب

معرفی دستگاه تصفیه آب

معرفی دستگاه تصفیه آب – دستگاه تصفیه آب خانگی – فیلتر های تصفیه آب

تعمیرات دستگاه تصفیه آب  – فروش دستگاه تصفیه آب خانگی – قطعات تصفیه آب

تصفیه آب

تصفیه آب (به انگلیسی: Water purification)، به فرایندهایی گفته می‌شود که طی آن مواد شیمیایی نامطلوب، آلاینده‌های بیولوژیکی، جامدات معلق و گازها از آب آلوده حذف می‌شوند، تا قابلآشامیدن یا مصرف کشاورزی گردد. به طور کلی روش‌های مورد استفاده عبارتند از فرایندهای فیزیکی مانند فیلتراسیون، ته‌نشینی، تقطیر و فرایندهای زیستی مانند فیلترهای شنی و ماسه‌ای کند، کربن اکتیو (کربن فعال) و فرایندهای شیمیایی مانند کلرزنی، ازن‌زنی، دفلوکولانت، استفاده از تابش الکترومغناطیسی مانند میکروب‌کشی با پرتو فرابنفش.

فرایند تصفیه آب ممکن است به کاهش غلظت ذرات معلق یا ذرات محلول در آب.

از جمله ذرات معلق، انگل‌ها باکتری‌ها، جلبک‌ها، ویروس‌ها، قارچ‌ها و طیف وسیعی از مواد محلول و ذرات معلق موجود در آب منجر شود.

در اینجا توضیحی مختصر از روند تصفیه آب دستگاه های خانگی و نیمه صنعتی و صنعتی آورده خواهد شد.

فرایند تصفیه آب یک فرایند ساده اما در عین حال بسیار پیچیده می باشد.به روشی که هم اکنون دستگاه های تصفیه آب عمل میکنند روش اسمز معکوس R.O (Reverse Osmosis) گفته می شود.

تصفیه آب

در این روش آب تحت فشار بالا پس از رد شدن از سه فیلتر اول ، وارد مرحله چهارم و اصلی روند تصفیه آب می‌شود که به آن ممبران (Membrane) میگویند. در این مرحله آب تحت فشار از خارج فیلتر ممبران به داخل پمپاژ و آب تصفیه شده از درونی ترین لایه آن خارج شده و به مرحله پنجم و سپس مرحله ششم می رود.

تصفیه آب به روش اسمز معکوس ؛ یکی از عمده مشکلات امروزه در سطح جهانی، کمبود آب آشامیدنی می باشد که این مشکل در کشورهای در حال توسعه ملموس تر می باشد.

با مصرف بی رویه آب به خصوص در حوزه های صنعت، کشاورزی و … کاهش منابع آب شیرین روز به روز در حال کاهش است. متاسفانه در کشور ایران به دلیل اینکه در طی سال های اخیر مصرف آب بسیار بالاتر از سرانه مصرف آب در سطح جهانی می باشد، مجریان و کارشناسان صنعت آب و فاضلاب را بر این واداشت تا نسبت به کنترل مصرف آب و همچنین استفاده از تکنولوژی های روز دنیا به منظور تصفیه آب شور و تبدیل آن به آب آشامیدنی اقداماتی را انجام دهند.

تصفیه آب

استفاده از سیستم های اسمز معکوس که اصطلاحا به آن آب شیرین کن هم می گویند و گاهی اوقات بصورت مخفف RO نامگذاری می کنند، در سراسر جهان رو به گسترش است تا منابع آب شور که بیشترین حجم کره زمین را تشکیل می دهد را به آب آشامیدنی تبدیل کرد. آب آشامیدنی کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله قطر، امارات، عربستان و … از طریق فرآیند اسمز معکوس تهیه می شود.

 

سایت ایران پارت

قطعات دستگاه تصفیه آب خانگی

دستگاه های تصفیه آب خانگی ۶ مرحله ای

تصفیه آب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X