راهنمای خرید ماشین لباسشویی

بهترین راهنمای خرید ماشین لباسشویی – چگونه یک ماشین لباسشویی انتخاب کنیم

راهنمای خرید ماشین لباسشویی

راهنمای خرید ماشین لباسشویی – چگونه ماشین لباسشویی بخریم – تعمیرات ماشین لباسشویی. خدمات پس از فروش لباسشویی قطعات ماشین لباسشویی

 

هنگام خرید ماشین لباسشویی باید به چه نکاتی توجه کرد؟

قبل از اینکه برای خرید ماشین لباسشویی به فروشگاه بروید، لازم است چند مسئله کلیدی را در نظر بگیرید که ما در این بخش از مقاله بهترین راهنمای خرید ماشین لباسشویی درباره آن ها بیشتر توضیح می دهیم.

 

قیمت خرید ماشین لباسشویی

احتمالاً مهم‌ترین نکته این است که برای خرید لباسشویی جدید چقدر می‌خواهید هزینه کنید؟ مسلماً هزینه اولیه خرید لباسشویی گران‌قیمت‌تر، بیشتر خواهد بود؛ اما لباسشویی‌های گران‌تر معمولاً از کیفیت بالاتری برخوردار بوده (بنابراین ازآنجایی‌که احتمال مشکل پیدا کردن آن‌ها کمتر خواهد بود، هزینه تعمیر و نگهداری آن‌ها کمتر است) و کارآمدتر خواهند بود (در نتیجه در هزینه‌های آب، انرژی و مواد شوینده صرفه‌جویی خواهد شد)؛ بنابراین هنگام خرید طول عمر لباسشویی نیز باید موردتوجه قرار گیرد.

 

فضای شما برای قرار دادن ماشین لباسشویی

اگر در یک خانه یا آپارتمان کوچک زندگی می‌کنید، احتمالاً اندازه یکی از دغدغه‌های شما هنگام خرید ماشین لباسشویی خواهد بود. لباسشویی های درب از جلو نسبت به لباسشویی های درب از بالا جمع‌وجورتر هستند و درب های کوچک‌تر جلوی آن‌ها باعث می‌شود که استفاده از لباسشویی های درب از جلو در فضاهای کوچک راحت‌تر باشد.

 

ظرفیت ماشین لباسشویی

ظرفیت یک ماشین لباسشویی بر اساس میزان لباس خشکی که در یک چرخه شستشو می‌توانید در لباسشویی بریزید، برحسب کیلوگرم تعیین می‌شود. البته این ظرفیت معمولاً اسمی است و ظرفیت واقعی قدری کمتر از آنچه که بر روی آن نوشته، می‌باشد؛ بنابراین هنگام استفاده سعی کنید ماشین را بیش‌ازحد پر نکنید زیرا هم لباس‌ها به‌خوبی شسته نمی‌شوند و هم مصرف انرژی لباسشویی شما بالا می‌رود. برای یک فرد تنها یا یک خانواده دو نفره ماشین لباسشویی کوچک با ظرفیت ۶ کیلوگرم می‌تواند مناسب باشد. درحالی‌که برای یک خانواده بزرگ احتمالاً نیاز به مدل‌های بزرگ‌تر با ظرفیت بالای ۸ کیلوگرم است. در جدول زیر می‌توانید اندازه مناسب لباسشویی برای تعداد مختلف اعضای خانواده را مشاهده کنید. البته سبک زندگی شما نیز در تعیین دقیق ظرفیت لباسشویی مؤثر است.

 

انواع ماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی نیمه اتوماتیک

در لباسشویی های لباسشویی نیمه اتوماتیک بخش شستشو و خشک‌کن از هم مجزا هستند؛ درنتیجه نیاز به مداخله دستی در طی فرایند شستشو می‌باشد.

 

شما می‌توانید برنامه شستشو را متوقف کنید و مثلاً لکه‌های روی لباس را با دست بمالید تا از بین بروند و بعد مجدداً برنامه شستشو را ادامه دهید.

 

اگر به دنبال صرفه‌جویی انرژی هستید، نگران نباشید! این ماشین‌ها قدرت کمتری دارند و انرژی کمتری مصرف می‌کنند.

 

لباسشویی های نیمه اتوماتیک عملکرد ساده‌تری دارند و تعمیر آن‌ها ساده است

ماشین لباسشویی تمام اتوماتیک

 

لباسشویی های تمام اتوماتیک فضای کمتری اشغال می‌کنند.

بر اساس برنامه‌های شستشو و حالت‌های سفارشی برای انواع مختلف پارچه‌ها، چرخه‌های شستشوی انعطاف‌پذیرتر دارند

امکان استفاده از ماشین لباسشویی حتی وقتی که می‌خواهید از منزل خارج شوید، وجود دارد.

دوام و عمر مفید طولانی دارند.

 

لباسشویی های درب از جلو و درب از بالا

در این بخش لیستی از مزایا و معایب ماشین های لباسشویی درب از جلو و درب از بالا تهیه کرده‌ایم. بااین‌حال انتخاب نوع ماشین لباسشویی کاملاً شخصی است و به اولویت‌های شما بستگی دارد. تفاوت اصلی لباسشویی های درب از جلو و درب از بالا این است که لباسشویی های درب از جلو یک درام افقی دارند که از شدت نیروی موتور برای شستن لباس‌ها و چرخش آن‌ها به طرفین استفاده می‌کند؛ درحالی‌که لباسشویی های درب از بالا یک درام عمودی دارند و از یک پروانه مرکزی برای به حرکت درآوردن لباس‌ها استفاده می‌کند.

 

لباسشویی درب از بالا

به‌طورکلی ارزان‌تر هستند.

زمان شستشوی کوتاه‌تر و انعطاف‌پذیری بیشتر

امکان افزودن لباس در وسط برنامه شستشو

قدرت شستشوی کمتر

 

لباسشویی های درب از جلو

 

شستشوی بهتر و تمیزتر لباس‌ها

اندازه مناسب‌تر، مصرف آب و انرژی کارآمدتر و مناسب برای شستشوی لباس‌ها و پارچه‌های ظریف

ایده ال برای افراد پرمشغله؛ چراکه لباس‌ها را سریع‌تر خشک می‌کنند.

برنامه‌های شستشوی زیاد و چرخش سریع‌تر و قدرتمندتر درام!

البته سامسونگ اخیراً با استفاده از ویژگی جالب AddWash امکان افزودن لباس در وسط سیکل شستشو را در لباسشویی های درب از جلو فراهم کرده است.

 

آپشن ها یا ویژگی‌های سودمندی که یک ماشین لباسشویی به شما می‌دهد

صرفه نظر از نوع ماشین لباسشویی، به آپشن های لباسشویی موردنظر خود دقت کنید برای مثال آپشن سطح آب برای لباسشویی های کوچک، متوسط و بزرگ، آپشن یا دکمه‌ای برای تنظیم چرخش کم درام برای کاهش چین و چروک لباس، برنامه‌های شستشو مختلف، بخار، شستشوی اضافی و … .

همانند ویژگی جدید ماشین لباسشویی سامسونگ (AddWash) که پیش‌تر بیان کردیم، تولیدکنندگان در پی راه‌کارهای تازه برای تولید و ساخت مدل‌های متفاوت هستند. برند تجاری دیگری که شهرت خوبی در نوآوری دارد، میله (Miele) است که عمدتاً به خاطر تکنولوژی شستشوی فوق‌العاده TwinDos (که میزان مواد شوینده برای شستشوی لباس‌ها را تخمین میزند و در مناسب‌تری زمان مواد شوینده را به لباس‌ها اضافه می‌کند و نتیجه بسیار خوبی از شستشوی لباس‌ها به دست می‌آید.) شهرت دارد؛ اما چه ویژگی‌های دیگری را باید در ماشین های لباسشویی جدید جستجو کنید؟ در ادامه بهترین راهنمای خرید ماشین لباسشویی در این مورد بیشتر توضیح می دهیم.

 

برنامه‌های شستشو

 

شستشوی لباس با حدس و گمان را فراموش کنید و برنامه شستشوی مناسب را برای لباس‌های خود انتخاب کنید. ماشین های لباسشویی برنامه‌های مختلف شستشو مطابق با جنس‌های مختلف پارچه دارند. برای مثال برنامه شستشو مخصوص ملحفه و روتختی، لباس‌های تیره و روشن، پارچه‌های ظریف و … که بر اساس قیمت تولیدکننده و قیمت ماشین لباسشویی متفاوت هستند.

 

برنامه شستشو را با توجه به نوع پارچه انتخاب کنید:

پارچه‌های ظریف به مراقبت بیشتری به هنگام شستشو نیاز دارند. برای مثال ابریشم زود پاره می‌شود.

همچنین لباس‌های رنگ روشن و سفید نیاز به شستشوی بیشتری دارند تا تمام لکه‌های آن‌ها از بین برود.

نگران نباشید در لباسشویی های جدید برنامه‌های متنوع برای پارچه‌های مختلف وجود دارد.

 

تایمر متغیر/ شستشو با تأخیر

یکی از رایج‌ترین ویژگی‌های ماشین لباسشویی داشتن تایمر متغیر است که به شما اجازه می‌دهد مدت‌زمان برنامه شستشو را کنترل کنید و همچنین زمان شستشو با تأخیر را تنظیم کنید. اگر ساعات پیک مصرف برق را بدانید، به کمک این ویژگی می‌توانید هزینه‌های مصرف برق خود را کاهش دهید.

کنترل دما

توانایی تنظیم دمای آب شستشو یکی دیگر از ویژگی‌های مفید است. با استفاده از این امکان مثلاً می‌توانید برنامه شستشو را برای پارچه‌های مختلف که نیاز به شستشوی ظریف با آب سرد یا شستشوی قوی با آب گرم دارند، تنظیم کنید. معمولاً استفاده از آب سرد برای بسیاری از شستشوها به‌خوبی آب گرم عمل می‌کند و با این کار می‌توانید در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید.

منطق فازی

به کمک این ویژگی فوق‌العاده، ماشین لباسشویی به‌صورت خودکار چرخه شستشوی مناسب را با توجه به مقدار لباس‌ها و میزان کثیفی آن‌ها انتخاب می‌کند. همچنین مقدار دقیق آب و مواد شوینده مورد نیاز را محاسبه می‌نماید.

شستشوی حبابی

این ویژگی برای مواقعی که فرصت کمی دارید و به لباس خود نیاز دارید می‌تواند مفید باشد.

صفحه نمایش ال سی دی

صفحه نمایش های بزرگ‌تر وضوح بیشتری دارند، خواندن را آسان‌تر می‌کنند و اطلاعات مفیدی درباره مدت‌زمان باقی‌مانده تا پایان شستشو و یا خطای به وجود آمده در حین کار ماشین می‌دهند.

کنترل‌های هوشمند

برخی از مدل‌های ماشین لباسشویی مرزهای نحوه ارتباط ما با لوازم خانگی را به‌طور چشمگیری تغییر می‌دهند. روش‌های کنترل جدید همچون رابط‌های کاربری لمسی امکان شخصی‌سازی بیشتری را فراهم می‌کنند (مهاجرت از کنترل‌های مکانیکی استاندارد). حتی برخی از ماشین های لباسشویی پیشرفته به کاربر اجازه می‌دهند که از راه دور و از طریق گوشی هوشمند خود، دستگاه را کنترل کنند. ماشین های لباسشویی سامسونگ از برجسته‌ترین نمونه‌های ماشین های لباسشویی هوشمند هستند. کنترل‌هوشمند می‌توانند برای شروع شستشو قبل از اینکه به خانه برسید و یا برای تنظیم برنامه شستشو قبل از ترک خانه مفید باشد.

 

جنس بدنه (پلاستیک یا پورسلین در مقابل استیل ضد زنگ)

مواد اولیه ساخت درام یک ماشین لباسشویی ویژگی‌ای است که به‌شدت به قیمت و کیفیت کلی ساخت لباسشویی بستگی دارد. این بخش از ماشین لباسشویی بیشترین استفاده را دارد، بنابراین مواد بهتر باعث دوام بیشتر خواهد شد. لباسشویی های ارزان قیمت اغلب از درام‌هایی با جنس پلاستیک محکم یا سرامیک ساخته‌شده‌اند درحالی‌که در مدل‌های گران‌تر از استیل ضدزنگ ساخته‌شده‌اند.

 

نوع چرخش یا حرکت درام

ماشین های لباسشویی مدرن درام خود را به یکی از دو روش زیر از طریق موتور به حرکت در می‌آورند: یا به‌صورت مستقیم به موتور وصل هستند (بدون تسمه) و یا اینکه به‌طور غیرمستقیم با استفاده از یک تسمه موتور را به درام وصل می‌کنند (با تسمه).

 

ماشین لباسشویی های بدون تسمه حرکت کمتری دارند بنابراین کمتر مستعد شکستگی و سروصدا است. همچنین کنترل بیشتری روی درام دارند که اجازه تنظیمات سریع و آپشن های برنامه های متخلف را می‌دهد. مسئله قابل‌توجه در مورد لباسشویی های بدون تسمه این است که موتور نیاز به طراحی خاص دارد تا با اندازه و ظرفیت ماشین لباسشویی متناسب باشد و بتواند مقدار انرژی مناسبی را برای به حرکت دراوردن درام به دست آورد که این امر منجر به بالا رفتن قیمت لباسشویی می‌شود.

 

بهره‌وری انرژی یا کارایی

یکی از مهم‌ترین مواردی که هنگام خرید یک ماشین لباسشویی جدید حتماً باید به آن توجه کنید، میزان مصرف انرژی یا همان کارایی لباسشویی است. برای بررسی این مورد حتماً باید به برچسب انرژی لباسشویی دقت نمایید. برچسب انرژی به شما نشان می‌دهد که لباسشویی منتخب شما تا چه اندازه مقرون‌به‌صرفه است. ماشین های لباسشویی خارجی مانند بسیاری از لوازم خانگی دیگر، دارای برچسب انرژی اتحادیه اروپا (EU) هستند که بر اساس آن بین A تا G رتبه‌بندی شده‌اند (البته ماشین لباسشویی های ایرانی نیز دارای برچسب انرژی هستند.) به صورتی که ماشین های لباسشویی دارای رتبه A، بهترین کارایی و بهره‌وری انرژی را دارند. بعلاوه سازندگان مدل‌های جدید به‌صورت مداوم در حال بالا بردن کارایی هستند به‌طوری‌که رتبه‌بندی‌های جدیدی به برچسب انرژی افزوده شده است. شما بر روی برخی از جدیدترین مدل‌های ماشین لباسشویی می‌توانید رتبه‌بندی‌های A+، َ A++ و A+++ را مشاهده کنید که بهترین کارایی حال حاضر هستند (خبری خوب برای محیط ‌زیست و کیف پول شما!).

 

کدام ماشین لباسشویی را بخرید؟

همان‌طور که قبلاً گفتیم بهترین ماشین لباسشویی، لباسشویی است که دقیقا مناسب شما باشد. هرچند که مشخص کردن اینکه کدام مناسب شماست قدری پیچیده است؛ اما بهترین راه برای شروع این است که ماشین لباسشویی فعلی خود را بررسی کنید (اگر دارید). آیا آن را دوست دارید یا خیر؟ چرا؟ اگر فکر می‌کنید خیلی کوچک است، پس به لباسشویی بزرگ‌تری نیاز دارید. اگر خیلی پرسروصداست پس به مدل‌های آرام‌تر و کم صداتری فکر کنید و یا اگر بر روی افزایش هزینه‌های آب و برق شما خیلی مؤثر است، بهتر است به دنبال مدل‌هایی باشید که ازنظر مصرف انرژی کارا مدتر باشند.

 

پیشنهاد مهم دیجی تعمیرگاه به کسانی که می‌خواهند لباسشویی خود را جایگزین نمایند

 

اگر جز آن دسته از افرادی هستید که لباسشویی دارید اما به دلایل بالا و یا هر دلیل دیگری از عملکرد آن راضی نیستید و ناامیدانه به فکر جایگزین کردن آن افتاده‌اید، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که با توجه به هزینه زیاد خرید یک لباسشویی جدید خوب، ابتدا از طریق کارشناسان فنی و باتجربه ما اقدام به بررسی لباسشویی خود نمایید، اگر مشکل لباسشویی شما با هزینه منطقی قابل‌حل باشد، کارشناسان فنی ما به بهترین وجه ممکن با گارانتی خدمات انجام‌شده اقدام به تعمیر لباسشویی شما خواهند کرد و درصورتی‌که تعمیر آن مقرون‌به‌صرفه نباشد، به شما خواهند گفت که بهتر است لباسشویی خود را جایگزین نمایید.

 

 

سایت ایران پارت

خدمات پس از فروش ماشین لباسشویی

تعمیرات ماشین لباسشویی

شوینده های ماشین لباسشویی

شوینده های اصلی ماشین های لباسشویی

قطعات ماشین لباسشویی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X