چطور یک ماشین لباسشویی را تعمیر کنیم؟

چطور یک ماشین لباسشویی را تعمیر کنیم؟

چطور یک ماشین لباسشویی را تعمیر کنیم؟- قطعات ماشین لباسشویی

تعمیرات ماشین لباسشویی – خرید قطعات لباسشویی – خدمات پس از فروش ماشین لباسشویی

 

قسمت اول:

روز نظافت وشستوشو است، شما رنگ لباس ها را جدا می کنید ،بعد تا جایی که جا دارد داخل ماشین لباس میریزید ، مواد شوینده و سپس دکمه ی استارت را می زنید. و میبینید هیچ اتفاقی نیافتاد.

ناگهان می بینید که آن ماشینی که روی آن حساب باز کرده بودید، دیگر از کار افتاده . ماشین لباسشویی یکی از لوازم خانگی زحمتکش و پایدار در خانه است.در حقیقت یکی از بزرگترین کشفیات تاریخ است و وقتی خراب میشود، دیگر بدون آن نمی توان ادامه داد.

چه کسی دوست دارد لباسهایش را ببرد به خشکشویی و در مورد اینکه لباسهای خصوصی اش را بخواهد در یک ماشین لباسشویی غریبه بریزد و روی چه چرخه ای شسته بشود.

پس انتخاب باخودتان است . به تعمیرکار زنگ بزنید، یا خودتان مشکل را حل کنید.از آنجاییکه ماشین لباسشویی کارهای زیادی می کند، عیب یابی آن از تعمیرش سخت تر خواهد بود. برای لوازم خانگی، این وسیله ی پیچیده – با چرخه های زمانبندی خاص،موتور، که آب را بازمی کند، لگن داخلی را می چرخاند، آب را تخلیه می کند ، و دمای آب را کنترل می کند.

 

نکته:خیلی از ماشین لباسشوییهای جدید، امکانات عیب شناسی دارند که کد خطا را نشان می دهد.

مراقب باشید: قبل از اینکه بخواهید هر کاری با ماشین لباسشویی انجام دهید، ببینید که آن از برق کشیده  باشید. شلنگ آب را جدا کنید.

ولی عیب یابی و تشخیص مشکل اگر خودتان هم بخواهید انجام بدهید ، امکان پذیر است.فقط کمی حوصله به خرج بدهید و مفاهیم پایه ای ماشین لباسشویی را بدانید. در این پست به شما می گوییم که چگونه ماشین لباسشویی را تعمیر کنید و راه حل های سریع برای تعمیربرخی ایرادات ماشین لباسشویی رابیان می کنیم.

چطور یک ماشین لباسشویی را تعمیر کنیم؟

 

راهنمای عیب یابی و تعمیر ماشین لباسشویی

ساده بگیرید:گاهی اوقات ساده ترین جواب ،درست است

همانطوری که گفتیم، ماشین لباسشویی ها پیچیده هستند، ولی مراحل ساده تری وجود دارد که بتوانید مشکلات معمول ماشین لباسشویی را برطرف کنید.

آیا به لباسشویی برق می رسد؟ اولین راه تعمیر هر نوع وسیله ی الکتریکی این است که ساده به آن نگاه کنید، مثل به برق زدن آن وسیله. اگر همه چیز درست کار کرد،میتواند مشکل از فیوز یا مدار باشد. هر کدام از این موارد تعمیرش بسیار ساده است. ولی اگر ماشین به اندازه کافی برق بگیرد ، ولی کار نکند، دیگر زمانش است که متوجه بشوید مشکل پیچیده تر است.

بعد از کنترل برق  ورودی،دومین چیزی که باید بررسی کنید،تامین آب است.

ممکن است شلنگ تاب خورده باشد آن را بررسی نمایید.

ببینید که هر دو شیر آب باز باشد و شلنگها بدون هیچ تاب خوردگی ای کشیده شده باشد.

اگر لباسشویی دکمه ی ذخیره آب داشت ،ببینید که حتما این دکمه زده شده باشد .

 

ممکن است مشکل از برق باشد اما اگر آن را چک نمودید موارد دیگر را بررسی کنید.

حالا این مقاله تعمیراتی لباسشویی را با این نکته قطع میکنیم که چرا وقتی لباسها را شستیم ،ماشین لباسشویی بوی تعفن می دهد،به این خاطر  میتواند باشد که لباسشوییتان کثیف است.

 

به طور منظم در لباسشویی را تمیز کنید تا کثیفی و مواد شوینده آنجا رسوب نکند.وقتی شما پارچه های پرزدار می شویید،پرزها را از لگن لباسشویی وقتی شستوشو تمام شد بردارید ، رسوب پرزها باعث می شود آب و مواد شوینده خوب جریان نیابد و رسوبات صابونی باعث می شود لباسشویی بو بگیرد.برای حل این مشکل، لگن را با آب پرکنید و ½ فنجان جوش شیرین و سه فنجان سرکه سفید بریزید، بعد ماشین را روی چرخه ی شست و شوی کامل بگذارید.

اگر واقعا رسوبات خیلی بد بود ، داخل لگن را با مواد شوینده ی امونیاکی بشویید.

و بعد با یک دستمال نم دار حاوی سفید کننده آبکشی نمایید.

توجه کنید که اول لگن را آبکشی نمایید و بعد دستمال نمدار حاوی سفید کننده را بکشید.

چرا که آمونیاک و مواد سفید کننده یک گاز خطرناکی را ایجاد میکنند که کلرامین نامیده می شود.

که این ترکیب باعث آسیبهای سلامتی و حساسیتهای پوستی و مشکلات کلیوی می شود

در آخر قبل از اینکه بخواهید چیزی داخل ماشین بیاندازید ،ماشین لباسشویی را روی دور شست و شوی کامل بگذارید .اگر مشکلتان حل نشد ، به شما در مرحله ی بعد نحوه باز کردن ماشین لباسشویی رامی گوییم .

برای اغلب تعمیرات ، نیاز است که دور ماشین لباسشویی باز بشود(کابینت دور). تمام اجزای الکتریکی و شلنگها داخل کابینت ماشین لباسشویی قرار دارد. جای قرارگیری با توجه به نوع سازنده متفاوت است، ولی اصولا در بالای ماشین پشت کنترل پنل قرار دارد.این تقریبا با توجه به مدل راحت قابل تشخیص است، ولی ابتدا با نمایندگی های مجز مشورت کنیدکه از کجا باز می شود.

قبل ازبازکردن کابینت دور لباسشویی حتما جریان آب و برقی ورودی به آنرا قطع کنید.

 

چطور یک ماشین لباسشویی را تعمیر کنیم؟

 

سایت ایران پارت

خدمات پس از فروش ماشین لباسشویی

تعمیرات ماشین لباسشویی

شوینده های ماشین لباسشویی

شوینده های اصلی ماشین های لباسشویی

قطعات ماشین لباسشویی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X