نگهداری از ماشین لباسشویی

نگهداری از ماشین لباسشویی

نگهداری از ماشین لباسشویی-قطعات ماشین لباسشویی – تعمیرات ماشین لباسشویی – خرید قطعات لباسشویی – خدمات پس از فروش ماشین لباسشویی

 

قسمت اول:

خانواده هایی که به سالم ماندن وسایل خانه اهمیت زیادی میدهند٬ ماشین لباسشویی یکی از اصلی ترین آنهاست . ماشین لباسشویی بویژه وقتی هزینه زیادی صرف خریدش میشود بیشتر تمرکز خانم خانه را به خود جلب میکند٬ چون خراب شدن ماشین همان و زحمت رخت شستن با دست همان. اما راههایی وجود دارد که با رعایت آنها میشود به دوام ماشین لباسشویی و خوب کار کردنش امیدوار بود.

قدم اول در نگهداری از ماشین لباسشویی این است که آن را در جایی قرار دهیم که به شیر آب٬ پریز برق و خروجی فاضلاب نزدیک باشد. قدم دوم به یاد داشتن این نکته است که نباید هرگز ماشین را بیش از حد ظرفیت آن پر کرد٬ چون این کار باعث میشود لباسها براحتی در آب حرکت نکنند و در نتیجه بخوبی شسته نشوند.

دانستن این نکته هم ضروری است که هر برنامه لباسشویی برای شستن گروهی خاص از لباسهاست پس اگر اصرار داشته باشیم که تمام لباسها با یک برنامه مشخص شسته شوند به ماشین لباسشویی مان آسیب میزنیم.

اما اگر به جای ماشین تمام خودکار ماشینهای نیمه خودکار در خانه دارید به یاد داشته باشید.

پس از هر بار شستشو حتما محفظه را کامل خالی نمایید.

در صورتی که هر روز از لباسشویی استفاده می کنین این کار لزومی ندارد.

 

قسمت دوم:

رعایت این نکته هم بسیار ضروری است که پس از شستن مواد پرز دار مانند عروسک٬ پتو و… فیلتر ماشین  لباسشویی را بخوبی پاک کنید. بعضی از اشکالات رایج بعضی وقتها امکان دارد که با رعایت تمام این موارد باز هم ماشین لباسشویی ما دچار اشکال شود٬ اما اگر هنگام استفاده از ماشین لباسشویی متوجه ایرادی شدید٬ وحشت زده نشوید.

موضوع صرفا از موتور آن نیست و حتما موارد دیگر را چک کنید.

یکی از این ریزه کاریها این است که اگر ماشین پر از آب نمیشود.

به احتمال زیاد صافی یا داخل لوله گرفتگی دارد. آن را تمیز نمایی و مجدد استفاده کنید.

 

قسمت سوم:

اشکال رایج دیگر هنگام استفاده از ماشین لباسشویی خروج کف از زیر بدنه آن است٬ پس اگر چنین مشکلی دارید٬ بدانید که یا زیاد از حد در محفظه پودر ریخته اید یا پودری که استفاده کرده اید مناسب ماشین لباسشویی نیست. اما اگر ناگهان آب از ماشین سرازیر شد قبل از هر چیز باید لوله فاضلاب را کنترل کنید تا مطمئن شوید لوله های ماشین لباسشویی گرفته نباشد. اگر لوله مشکلی نداشت آنگاه به دنبال رفع مشکل دستگاه باشید.

اگر چرخش ماشین نیز صدای زیادی دارد٬ مشکل میتواند به یاتاقان آن مربوط باشد.

علامت آن تشکیل لکه های زنگ زده در زیر و پشت دستگاه است.

اما اگر محفظه مشکلی نداشته باشد٬ منبع صدا میتواند وجود یک جسم خارجی در بخش موتور یا پمپ باشد.

اما قبل از اینها٬ باید از تراز بودن ماشین روی سطح زمین مطمئن شوید. البته گاهی هم لباسها داخل محفظه به یکدیگر میپیچند و تعادل ماشین را بر هم میزنند در این هنگام اگر ماشین روی سطح زمین تراز نباشد٬ ماشین تکانهای شدید همراه با سرو صدای زیاد خواهد داشت.

همیشه به خاطر داشته باشید با اضافه کردن پودر کیفییت شستشو بیشتر نمی شود . اگر با یک برنامه انتخابی و پودر توصیه شده بر روی پاکت پودر لباسهای شما تمیز نشد سعی کنید از برنامه های دیگر با تایم طولانی تر یا شستشوی مقدماتی (PREEWASH) استفاده کنید .

 

سایت ایران پارت

خدمات پس از فروش ماشین لباسشویی

تعمیرات ماشین لباسشویی

شوینده های ماشین لباسشویی

شوینده های اصلی ماشین های لباسشویی

قطعات ماشین لباسشویی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X