مراقبت از یخچال و فریزر

مراقبت از یخچال و فریزر

 مراقبت از یخچال و فریزر

مراقبت از یخچال و فریزر – قطعات یخچال و فریزر – قطعات ساید بای ساید – تعمیرات ساید بای ساید – خرید قطعات ساید بای ساید – خدمات پس از فروش

 

 مراقبت از یخچال و فریزر

نکته اول و در واقع مهم‎ترین نکته هنگام استفاده از یخچال و فریزر انتخاب جای مناسب است، دقت داشته باشید مکانی که برای قرار گیری این لوازم انتخاب می‎کنید  به هیچ‎وجه در معرض مستقیم نور آفتاب و یا گرمای ناشی از اجاق گاز و یا آبگرمکن نباشد.

بین دیوار و یخچال و فریزر حداقل بیست سانتی‎متر فاصله بگذارید . دمای مکانی که بخچال و فریزر خود را قرار می دهید نباید زیر ۵ درجه سانتیگراد باشد چرا که کارکرد یخچال فریزر را با اختلال ماجه می کند.

درصورتی‎که جابجایی داشته‎اید، پس از گذشت ۲ تا ۳ ساعت دستگاهتان را روشن نمایید. اگر یخچال و فریز تازه شروع به کار کرده است اجازه دهید بعد از روشن شدن حداقل ۳ ساعت به صورت خالی کار کرده تا به دمای استاندارد برسد.

از اتصال مستقیم دوشاخه به پریز خودداری کنید و از محافظ‎های استاندارد استفاده کنید .

 مراقبت از یخچال و فریزر

برای مراقبت از یخچال نوار پلاستیکی که برروی درب یخچال وفریز قرار دارد را به صورت مرتب تمیز نمایید ، بهتر است این کار را با آب گرم انجام دهید تا چسبندگی نوار را کاهش ندهد. برای اطمینان از این‎که درب به صورت کامل بسته شده است و عمر نوار به اتمام نرسیده است کاغذی را بین درب گذاشت و ببنید، اگر کاغذ به راحتی کشیده شد، پس در به صورت کامل بسته نشده و یا لاستیک معیوب است .

اگر نوع دستگاهتان به شکلی است که لوله های پشت ( کندانسور یخچال) آن قابل مشاهده است ،جهت مراقبت از یخچال ، سالی دو بار خاک لوله ها را تمیز کنید(برای این‎کار می‎توانید از دفترچه راهنما کمک بگیرید).

برای پاکسازی یخچال‎هایی برفک زا، از لوازم حرارت دهنده مانند سشوار استفاده نکنید و اجازه دهید با دمای هوای معمولی یخ‎ها آب شوند.

 مراقبت از یخچال و فریزر

از گذاشتن مواد غذایی که حرارت و گرما دارند، خودداری کنید و از روی هم گذاشتن و فشردن ظرف‎ها کنار هم بپرهیزید، چرا که با این کار مانع گردش هوا درون یخچال و خنک شدن اجسام داخل خواهید شد.

چنانچه قرار است به مدت طولانی از یخچال استفاده نکنید، حتما مواد غذایی را از آن خارج و دستگاه را خاموش کنید، بهتر است درب را باز گذاشته تا هوا در آن جریان داشته باشد. اگر قصد سفر رفتن دارید، مواد غذایی فاسد شدنی را از یخچال بیرون بیاورید و یخ ساز و آب سرد کن را از کار بیاندازید.

برای تمیز کردن یخچال پیشنهاد می‎کنیم از محلول آب ولرم و جوش شیرین استفاده کنید و از به کار بردن محلول های قوی پرهیز کنید.

همچنین از دفترچه راهنمای دستگاه خود کمک بگیرید و محفظه جمع‎آوری آب ناشی از برفک زدایی را تمیز کنید.
هنگام جدا کردن دوشاخه از پریز برق، سیم را نکشید و درصورتی آسیب دیدن کابل برق از تعویض آن خوداری نمایید.

درصورتی‎که هریک از قطعات زیر با مشکل مواجه شود، می‎بایست نسبت به تعویض آن اقدام کنید.

ترموسات، رله، رله بار، سیم‎های رابط بین ترمینال ترموسات و رله بار، لاستیک دور درب( که دلیلی برای برفک بیش از حد یخچال و فریزر می باشد.)

در صورت خرابی موتور می‎بایست کمپرسور به کلی تعویض شود.

تعمیرات ساید بای ساید

تعمیرات یخچال و فریزر

خدمات پس از فروش ساید بای ساید و یخچال و فریزر

نصب و نگهداری ساید بای ساید و یخچال و فریزر

ایران پارت

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X