راهنمای خرید بهترین ماشین ظرفشویی

راهنمای خرید بهترین ماشین ظرفشویی سال ۹۷

راهنمای خرید بهترین ماشین ظرفشویی سال ۹۷

راهنمای خرید بهترین ماشین ظرفشویی – قطعات ماشین ظرفشویی

 

به‌طور حتم هنگامی که تصمیم به خرید یک وسیله خانگی جدید مثل خرید ماشین ظرفشویی، یخچال و … می گیرید، فاکتورهایی را در نظر می گیرید که در انتخاب شما تأثیرگذار خواهند بود؛ اما تنوع مدل ها و برندها آنقدر زیاد است و شما دچار سردرگمی می شوید که بهترین انتخاب کدام می تواند باشد؟ همه مردم می خواهند وسیله ای که می‌خرند کیفیت و کارایی و طول عمر قابل قبولی داشته باشد و درعین حال فاکتور هزینه نیز یکی از عوامل تعیین کننده برای بیشتر آن ها خواهد بود.

در این مقاله قصد داریم در مورد خرید بهترین ماشین ظرفشویی در سال ۹۷ صحبت کنیم و با توجه به معیارهایی که جلوتر درباره آن ها صحبت می کنیم و با بررسی آماری تست عملکرد بیش از ۱۷۰ مدل ماشین ظرفشویی، تعدادی از بهترین مدل های ماشین ظرفشویی را به شما معرفی کنیم تا شما بتوانید انتخاب راحت تری برای خرید بهترین ماشین ظرفشویی داشته باشید.

 

چرا ماشین ظرفشویی بخریم؟

خرید یک ماشین ظرفشویی بهترین سرمایه گذاری است که شما می توانید برای خانه خود انجام دهید. شما علاوه بر اینکه در زمان خود صرفه جویی کنید و استرس کار کسل کننده شستن ظروف را نخواهید داشت، مصرف آب و انرژی و در نتیجه هزینه های خود را نیز کاهش خواهید داد.

برای خرید بهترین ماشین ظرفشویی که نیازهای شما را برآورده کند، صدها گزینه پیش روی شما وجود دارد که انتخاب بهترین ماشین ظرفشویی از بین این همه مدل را برای شما مشکل می کند.

تولید کنندگان ماشین ظرفشویی همواره در حال اضافه کردن ویژگی های جدید به ظرفشویی مانند سبد های اضافی بازوهای اسپری کننده آب در بخش های مختلف ماشین ظرفشویی برای بهبود تمیزی ظروف و … هستند.

ماشین ظرفشویی

مهندسان تست در حین آزمایشاتی که انجام می دهند، گزارش های استقاده کنندگان را نیز در نظر می گیرند؛ اما به رفتار استفاده کننده نیز توجه می کنند. برای مثال آمارها نشان می دهند هنوز بسیاری از مردم قبل از اینکه ظروف را در ماشین ظرفشویی بچینند، آن ها را زیر آب می شویند. در حالی که این کار اشتباه است؛ زیرا با انجام این کار سنسور تشخیص کثیفی، تشخیص می دهد که ظروف چندان کثیف نیستند و در نتیجه دستگاه از آب کمتری استفاده می کند و برنامه کوتاه تری را اجرا می کند و باعث می شود وقتی پس از پایان شستشو درب ماشین را باز می کنید باقی مانده غذا را روی ظروف ببینید و این تصور برای شما بوجود آید که دستگاه خوب کار نمی کند و یا مشکل پیدا کرده است و احتمالاً شما نیاز به تعمیر ظرفشویی خود دارید.

ما در مورد ماشین های ظرفشویی که در بازار وجود دارند تحقیق کرده ایم و قصد داریم بهترین ماشین ظرفشویی را با توجه به عملکرد، کیفیت و نظر مصرف کنندگان به شما معرفی کنیم.

چگونه بهترین ماشین ظرفشویی را انتخاب کنیم؟

با توجه به تحقیقات انجام شده، برای انتخاب بهترین ماشین ظرفشویی که هم کیفیت شستشویی خوبی داشته باشد و هم از نظر صرفه جویی در هزینه ها و مصرف انرژی (آب و برق) مقرون به صرفه باشد، باید ۵ فاکتور مهم را باید در نظر بگیرید.

۱بازدهی انرژی (بهره وری انرژی)

یک ماشین ظرفشویی خوب باید دارای گواهی برچسب انرژی ستاره (ENERGY STAR) باشد. به این معنی که با استانداردهای بهره وری تعیین شده توسط آژانس حفاظت از محیط زیست مطابقت داشته باشد. ماشین های ظرفشویی که این گواهی را دارند، به طور متوسط %۱۲ بازدهی انرژی کارآمدتر و %۳۰ مصرف آب کمتری (نسبت به مدل هایی که این گواهی را ندارند) دارند.

برای رسیدن به این امتیاز، شرکت‌های مختلف از تکنیک هایی مانند آب‌پاش‌های با کارایی بالا و سبدهای با طراحی جدید (به‌گونه‌ای طراحی شده اند که آب را بیشتر حفظ می کنند و در عین حال ویژگی تمیز کردن ظروف را نیز حفظ می کنند) استفاده می کنند.

۲سنسورهای تشخیص کثیفی

یک ویژگی بسیار خوب در مدل های جدید ماشین های ظرفشویی، توانایی تشخیص ماشین ظرفشویی در میزان کثیفی روی ظروف است که مطابق با آن مقدار و فشار آب را تنظیم می کند. طبق گزارش آمار مصرف کنندگان، ماشین های ظرفشویی تولید شده از سال ۲۰۱۱ به بعد که هزینه خرید آن ها ۵۰۰ دلار به بالاست، مجهز به سنسور تشخیص کثیفی هستند. این سنسور نه تنها کارایی را حداکثر می کند، بلکه باعث می شود که ظروف بسیار بهتر و راحت تر تمیز شوند.

۳شستشو بدون صدا

اکثر مردم به دنبال ماشین ظرفشویی هستند که بدون صدا و یا با کمترین صدای ممکن باشد. معمولاً یک ماشین ظرفشویی خوب در رنج ۵۰ دسیبل یا کمتر عمل می کنند. این بدان معنی است که ماشین های ظرفشویی که در آن ها از لوله های فولادی ضد زنگ استفاده شده است سروصدا را بهتر از ظرفشویی هایی که از لوله های پلاستیکی استفاده می کنند، جذب می کنند. از مزایای دیگر لوله های فولادی دوام بیشتر، تحمل درجه حرارت بالاتر و راندمان خشک کردن بهتر است.

۴اعتبار برند

برای پیدا کردن برندهایی که به احتمال زیاد برای مدت زمان طولانی تری مردم را راضی نگه داشته اند نظرات بیش از ۲۳۰۰ استفاده کننده از ماشین ظرفشویی را با معیارهایی مثل سهولت استفاده، عملکرد، قابلیت اطمینان و رضایت کلی بررسی کرده ایم.

ما از این رتبه بندی برای پیدا کردن برندهای معتبر استفاده کرده ایم و برندهایی که با توجه به معیارهای:

  • رضایت کلی
  •  شستشو
  •  خشک کردن
  • مصرف انرژی
  • راحتی استفاده
  • قابلیت اطمینان و عملکرد
  •  نویز و زمان چرخه (با تأکید ویژه بر قدرت شستشو)

رتبه‌های بالاتر از حد میانگین را دریافت کردند، مشخص شدند.

۵سهولت در استفاده

یک ماشین ظرفشویی خوب علاوه بر کیفیت و قدرت شستشوی خوب باید به گونه ای طراحی شده باشد که استفاده از آن برای مصرف کننده ساده باشد. تنظیمات پیچیده، دکمه های زیاد، سبدهایی که چیدن ظروف در آن ها سخت و عصبی کننده باشد و … .از عواملی هستند که می تواند باعث نارضایتی مصرف کننده باشد. بهترین ماشین ظرفشویی دارای بدنه بسیار محکم و تنظیمات ساده و راحت می باشد.

ویژگی های ماشین ظرفشویی (به چه چیزهایی باید توجه کنیم؟)

۱ظرفیت

ظرفیت یک ماشین ظرفشویی با تعداد ظروفی که در سبدهای آن قرار می گیرند مشخص می شود. (مثلاً تعداد قاشق، چنگال، بشقاب، لیوان، کاسه و …).

۲سبد های قابل تنظیم

اگر ماشین ظرفشویی دارای سبدهای قابل تنظیم باشد، این امکان را به شما می دهد تا بتوانید بشقاب‌های بزرگ‌تری را در ماشین جای دهید.

۳پایین کشیدن سبد ها

یک ویژگی بسیار خوب که به شما این امکان را می دهد تا بتوانید ظروف بزرگ‌تر و بلندتر را نیز با ماشین ظرفشویی بشویید.

۴سینی قاشق و چنگال

برخلاف سبد قاشق و چنگال، سینی قاشق و چنگال در بالاترین بخش ماشین ظرفشویی قرار دارد و باعث می شود بتوانید از فضای بیشتری برای قرار دادن سایر ظروف استفاده کنید. بسیاری از ماشین های جدید هم با سبد و هم با سینی قاشق و چنگال عرضه می شوند.

آیا می توانید هر نوع ظرفی را در ماشین ظرفشویی قرار دهید؟

دقت کنید که بعضی از ظروف را نباید در ماشین ظرفشویی قرار دهید؛ چرا که ممکن است دچار تغییر رنگ و یا خوردگی شوند. برخی از این ظروف عبارتند از:

ماهی تابه و قابلمه های چدنی: اگر ظرف چدنی‌ای دارید که هیچ نوع روکش یا پوششی ندارد، شستن آن با ماشین ظرفشویی با ماشین ظرفشویی باعث خوردگی و تغییر رنگ آن خواهد شد.

ظروف چینی قدیمی: شستن ظروف چینی قدیمی با ماشین ظرفشویی، نفش و نگار آن ها را از بین می برد و باعث خراشیدگی آن ها می شود.

چاقوهای تیز آشپزخانه: چاقوهای آشپزخانه که از آن ها برای بریدن گوشت و مرغ استفاده می کنید را هرگز با ماشین ظرفشویی نشویید چرا که به سرعت کند می شوند. بهتر است آن ها را به صورت دستی بشویید.

قاشق و ظروف چوبی: در صورتی که ظروف و قاشق های چوبی را با ماشین ظرفشویی بشویید ممکن است باد کنند و در نهایت ترک بخورند.

ظروف آلومینیومی: ظروف آلومینیومی با مواد شوینده واکنش نشان می دهند و دچار خوردگی و تغییر رنگ می شوند.

بهترین ماشین های ظرفشویی جدید کدامند؟

با توجه به مطالبی که بیان کردیم و معیارهایی که برای انتخاب بهترین ماشین ظرفشویی برشمردیم و همچنین آمار نظرات استفاده کنندگان از ماشین ظرفشویی، تعدادی از بهترین ماشین های ظرفشویی از برترین برندهای دنیا را در سال ۹۷ معرفی می کنیم.

ماشین ظرفشویی بوش سری ۵۰۰

ظرفشویی های بوش سری ۵۰۰ از جمله سری های مورد استقبال مردم هستند که نسبت به قیمت خرید (متعادل) از عملکرد بسیار خوبی برخوردارند. ماشین های ظرفشویی آلمانی بوش سری ۵۰۰، همانند ظرفشویی های آمریکایی از فیلتر برای از بین بردن مواد سخت غذایی استفاده می کنند. همچنین هنگامی که از یک کمک شستشو (rinseaid) برای کمک به تبخیر آب استفاده می کنید، ماشین ظروف را بسیار بهتر خشک می کند. این سری ظرفشویی ها دارای مصرف انرژی فوق‌العاده کارآمد ++A هستند و مدعی‌اند نسبت به سایر ماشین‌های ظرفشویی هم‌رده خود آب کمتری مصرف می کند و به عنوان یکی از بی‌صداترین ماشین های ظرفشویی شناخته شده اند (حدود ۴۴ دسیبل).

ماشین های ظرفشویی که دارای گواهی Energy Star هستند حداکثر از ۱۶ لیتر آب در هر برنامه شستشو استفاده می کنند؛ در صورتی که ماشین های ظرفشویی بوش سری ۵۰۰ این مقدار را به کمتر از ۱۲ لیتر می رساند. این مدل ماشین ها دارای برنامه شستشو بهداشتی (ضدعفونی کننده) تائید شده توسط NSF است. همچنین دارای بدنه فولادی ضدزنگ، یک قفسه سوم انعطاف‌پذیر برای مواقعی که ظروف بیشتری دارید، می‌باشد.


ظرفشویی زیمنس مدل iQ700SN278136TE

این مدل ظرفشویی زیمنس که قیمت آن نیز کم نیست، ویژگی های فوق العاده ای دارد که قیمت گران آن را توجیه می کند. از جمله این ویژگی ها: عملیات شستشوی آن بسیار سریع است و می‌تواند ظروف را سریع‌تر از رقبای خود بشوید. همچنین این مدل هوشمند است و شما می‌توانید در هر مکانی از طریق گوشی خود آن را کنترل کنید. استفاده از زئولیت که کمک می کنند عملیات خشک کردن ظروف بدون افزایش مصرف انرژی انجام شود و این امر منجر به رتبه‌بندی ++A در بهره‌وری انرژی می‌شود که بالاترین حد ممکن است. این مدل ماشین ظرفشویی زیمنس تمام ویژگی های بالا را بعلاوه استفاده از بهترین لوازم مانند سبد و سینی قابل تنظیم دارا می باشد و منجر می شود قیمت نسبتاً گران آن قابل توجیه باشد.

 

 

 

 

ماشین ظرفشویی سامسونگ DW80K7050us

این مدل ماشین ظرفشویی سامسونگ بسیار جدید، قدرتمند و مقرون به صرفه است و با استفاده از ۲۳۹ کیلو وات ساعت برق در سال و فقط ۱۰ لیتر آب درهر برنامه شستشو، یکی از کم مصرف ترین ماشین های ظرفشویی ۱۵ نفره به شمار می رود. علاوه بر کارایی بالا، بدنه فولادی ضد زنگ، سبدهای انعطاف پذیر، عملکرد کاملاً آرام (در حدود ۴۴ دسیبل)، ۶ برنامه شستشو، گواهی NSF، پنل کنترل مخفی و طراحی مدرن و بسیار زیبا است. همچنین از تکنولوژی آب‌پاش Stormwash (طوفان آب) با جریان آب پرفشار برای پاک کردن ظروف استفاده می‌کند و دیگر نیازی نیست که شما قبل از قرار دادن ظروف در ماشین آن‌ها را زیر آب بگیرید.

 

ماشین ظرفشویی ال جی LDT7808ST

لوازم خانگی ال جی در ایران به دلیل خدمات پس از فروش مناسب و از طرف دیگر کیفیت و کارایی و قیمت قابل قبول طرفداران زیادی دارد. ظرفشویی های ال جی نیز از این مسئله مستثنا نیستند. یکی از مدل‌های جدید ظرفشویی ال جی، LDT7808ST است که داشتن ویژگی های بسیار خوب آن باعث شده است جز بهترین ماشین های ظرفشویی در سال ۹۷ باشد. ظرفشویی LG LDT7808ST تقریباً در دسته بی صداترین ظرفشویی ها قرار دارد (۴۲ دسیبل). بدنه بیرونی آن بسیار مستحکم و در عین حال ظریف بوده و پنل کنترل دکمه های آن در قسمت داخلی درب ظرفشویی و در بالای آن قرار دارد به گونه ای که وقتی درب ظرفشویی بسته می شود، قابل دیدن نیست.

ماشین ظرفشویی

این ماشین ظرفشویی هنگام استفاده از برنامه های شستشوی سنگین، از ویژگی بخار آب برای تمیزتر شستن ظروف استفاده می نماید. همه دندانه های سبدها جهت پیدا کردن فضای مناسب برای قرار دادن هر نوع ظروفی قابل تنظیم هستند. این ظرفشویی دارای ۴ بازوی آب پاش است که دوتای آن ها برای تمیز تر شستن ظروف چرخان هستند. وقتی که مقدار ظروفی که می خواهید در ماشین قرار دهید کمتر از کل ظرفیت ماشین است، به گونه ای که فقط یکی از سبدها پر می شوند، ظرفشویی ال جی LDT7808ST قابلیت استفاده از نصف ظرفیت شستشوی ماشین را فراهم می کند؛ به گونه ای که عملیات شستشو فقط برای یکی از سبدها انجام شود.هوشمند بودن ماشین، سبدهای با قابلیت تنظیم ارتفاع، تنظیم شروع برنامه شستشو با تأخیر نیز از دیگر ویژگی های این ماشین ظرفشویی بسیار خوب است.

نتایج آزمایشات انجام شده و نظر استفاده کنندگان نشان می دهد که این مدل ماشین ظرفشویی هم‌رده ماشین های ظرفشویی بوش سری ۸۰۰ می باشد.

 

ماشین ظرفشویی میله مدل G6770SCVi

این مدل ماشین ظرفشویی میله نیز ارزان نیست و در تمام دنیا قیمت آن نسبتاً زیاد است؛ اما ویژگی های بسیار خوبی دارد که این قیمت بالا را به خوبی توجیه می کند.

یکی از دلایل آن خط مشی اصلی شرکت میله است که تمام ماشین های ظرفشویی که طی ۲۰ سال گذشته طراحی و تولید شده اند آزمایش می شوند. مارکوس میله یکی از صاحبان شرکت می گوید “بله درست است که مشتریان ما برای خرید ماشین ظرفشویی یا لباسشویی کمی بیشتر هزینه می کنند؛ اما در ازای آن کارایی و طول عمر بیشتری را از دستگاه خود دریافت می کنند.”

بنابراین استفاده از لوازم خانگی میله به احتمال زیاد بهترین نتیجه در دراز مدت می باشد. ماشین ظرفشویی میله مدل G6770SCVi نیز یکی از بهترین ظرفشویی های میله توکار است که با داشتن برنامه های شستشو متنوع، کاهش زمان شستشو، مصرف انرژی +++A، سبدهای سه بعدی قابل تنظیم، برنامه شستشو با تأخیر، امکان استفاده از منبع انرژی خورشیدی، طراحی منحصربه‌فرد و طول عمر مفید زیاد (۲۰ سال!) یک تجربه شخصی خوب را برای شما به ارمغان می آورد.

در صورتی که به هر گونه خدمات تعمیر ماشین ظرفشویی میله نیاز داشتید، می توانید با ایران پارت تماس بگیرید و یا درخواست خود را به صورت آنلاین ثبت نمایید تا در کوتاه ترین زمان ممکن، نزدیک ترین و با تجربه ترین متخصص تعمیر ظرفشویی میله را به محل شما اعزام نماییم.

 

 

سایت ایران پارت

خدمات پس از فروش ماشین ظرفشویی

تعمیرات ماشین ظرفشویی

شوینده های ماشین ظرفشویی

شوینده های اصلی ماشین های ظرفشویی

قطعات ماشین ظرفشویی

قرص های ماشین ظرفشویی

تعمیرات ماشین ظرفشویی اروپایی و  آمریکایی و کره ای

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X