در مورد بر چسب انرژی چه می دانید؟

در مورد برچسب انرژی چقدر می 1دانید؟

در مورد بر چسب انرژی چه می دانید؟

در مورد بر چسب انرژی چه می دانید؟-قطعات ساید بای ساید – خرید قطعات ساید بای ساید- فروش قطعات ساید بای ساید- تعمیرات ساید بای ساید – خدمات پس از فروش

 

هنگامی که یک وسیله خریداری می کنید، برچسب های زیادی بر روی آن دیده می شود که شاید چون آن ها را نمی شناسید، زیاد به آن ها توجه نمی کنید. اما احتملا همه ما برچسب انرژی که نصب آن بر روی تمام دستگاه هایی که انرژی مصرف می کنند الزامی است را بشناسید ولی به بخش های مختلف آن دقت نکرده اید..

در این مقاله در سایت ایران پارت سعی داریم شما را با بخش های مختلف برچسب انرژی آشنا کنیم. همچنین در مورد سایر برچسب هایی که احتمالا بر روی دستگاه های الکترونیکی خارجی می بینید نیز توضیحات مختصر و مفیدی می دهیم.

برچسب انرژی

برچسب انرژی نصب شده روی دستگاه های مختلف، میزان مصرف انرژی آن دستگاه را نشان می دهد. در این برچسب، هر سطح مصرف با یکی از حروف A تا G که هر یک دارای یک رنگ خاص می باشند، نشان داده می شود. هر چه مصرف انرژی دستگاه مورد نظر به سطح A نزدیکتر باشد، بازدهی بیشتری دارد. سطح A بهینه ترین سطح مصرف انرژی و بازدهی است و حرف G نشان دهنده پرمصرف ترین سطح مصرف انرژی است.

به عنوان مثال ماشین ظرف شویی که برچسب انرژی آن در سطح A قرار دارد، نسبت به سایر ماشین های ظرف شویی که در سطح پایین تری قرار دارند، از نظر مصرف انرژی بهینه تر است.

به طور کلی یک برچسب انرژی دارای ۴ بخش است:

    1. علامت استاندارد ایران
    2. میزان بازدهی دستگاه (که با حروف A تا G رنگ بندی شده)
    3. اطلاعاتی از قبیل:
      میزان مصرف انرژی دستگاه، حجم محفظه نگهداری مواد غذایی منجمد و حجم محفظه نگهداری مواد غذایی منجمد غیر منجمد برای یخچال فریزر
      قدرت پاک کنندگی، قدرت آب گیری، ظرفیت و میزان مصرف آب برای ماشین لباسشویی تمام اتوماتیک، ظرفیت و… بر اساس نوع دستگاه
      و …
    4. مدل دستگاه و نام شرکت سازنده (در برخی از برچسب های انرژی این بخش در قسمت بالایی برچسب انرژی در کنار علامت استاندارد قرار می گیرد.)

 

برای مثال در برچسب انرژی یخچال این ۴ بخش نشان داده شده است. البته ممکن است برای شرکت های مختلف این چیدمان اندکی متفاوت باشد.
برچسب های دیگری نیز بر روی دستگاه های خارجی وجود دارند که بر خلاف برچسب انرژی به صورت اختیاری توسط شرکت سازنده بر روی دستگاه نصب می شوند. از جمله:

برچسب سازگاری با محیط زیست

(European Eco Label)

شما ممکن است این برچسب را روی برخی از کالاها (نه تنها دستگاه های برقی، بلکه برای مثال اتومبیل هم چون سوخت و در نتیجه انرژی مصرف می کند نیز ممکن است این برچسب را داشته باشد.) دیده باشید. برچسب سازگاری با محیط زیست یا همان European Eco Label یک جایزه رسمی در سراسر اروپا برای کالاهای غیر غذایی است که حداقل تاثیر را بر روی محیط زیست دارند. این برچسب تمام چرخه حیات کالا از تولید، حمل و نقل، مصرف تا دفع را از جهت میزان تاثیر گذاری کالا بر محیط زیست در نظر می گیرد.

این برچسب چگونه داده می شود؟ برای استفاده از این برچسب محصولات باید به طور مستقل گواهی شده و مطابق با ضوابط بسیار حساس و دقیق اثبات شود که حداقل تاثیر را بر محیط زیست دارند.

برچسب صرفه جویی انرژی مورد اعتماد

(Energy Saving Trust Recommended)

این برچسب کالاهایی را که بهینه ترین مصرف انرژی دارند تایید می کند. تولید کنندگان ماشین ظرف شویی، لباسشویی و سایر لوازم خانگی و نیز دیگ های بخار، عایق ها، شیشه ها و لوله های آب گرم، می توانند نسبت به گرفتن این برچسب و نصب آن بر روی کالاهای خود اقدام کنند.

این برچسب چگونه داده می شود؟ این برچسب توسط سازمان غیر انتفاعی Energy Saving Trust برای کاهش کربن که توسط دولت انگلستان و بخش خصوصی تامین می شود، ارائه می شود. معیارهای کالاها باید توسط یک هیئت مستقل تنظیم شود، سالانه مورد بررسی قرار بگیرد و درصدی از کالاها مورد آزمون قرار بگیرند..

برچسب ستاره انرژی

(Energy Star)

این علامت نشان می دهد که انرژی مصرفی یک وسیله زیر روش توافق شده در حالت آماده به کار (stand-by mode) است. تجهیزات اداری ماند کامپیوتر، فکس و چاپگر اغلب این علامت را دارند.

این برچسب چگونه داده می شود؟ این برچسب توسط ایلات متحده آمریکا، به عنوان یک نماد پشتیبانی دولتی از مصرف بهینه انرژی، اعطا می شود. برچسب ستاره انرژی اروپایی نیز یک طرح برچسب گذاری اختیاری است که با توافق نامه ای بین اروپا و آمریکا کنترل می شود.

 

تعمیرات ساید بای ساید

تعمیرات یخچال و فریزر

خدمات پس از فروش ساید بای ساید و یخچال و فریزر

نصب و نگهداری ساید بای ساید و یخچال و فریزر

ایران پارت

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X